Fren Balataları Ne Zaman Değiştirilmeli?

Fren balatalarının bozulması, sürülen süre, iklim ve durma sıklığı gibi çeşitli koşullara bağlıdır. Bu nedenle kulaklarınıza ve deneyimli bir otomotiv teknisyeninin tavsiyelerine güvenmeniz gerekir. Çoğu araç, lastiklerini 6 ayda bir veya en az 12 ayda bir döndürmelidir ve bu da frenlerin kontrol edilmesi için iyi bir zamandır. Bir tamirci, balataların kalınlığını ve nokta aşınması için fren donanımının durumunu kontrol edebilir.

Ayrıca, birçok modern otomobil, balataların değiştirilmesi gerektiğinde bir fren diskine sürtünen dahili aşınma sensörlerine sahiptir. Bu aşınma sensörlerinin ışığı, genellikle fren balatalarının kalınlığı 1,5 mm'den fazla kalınlaştığında yanar. Sürücü, frenleri uygularken (veya bazı araçlarda frenler serbest bırakıldığında) rahatsız edici bir çığlık sesi duyacaktır. Bu sensörler her araçta bulunmadığından, sürücüler gıcırtıları, (genellikle fren balatalarının tamamen gittiğini gösteren bir işaret) ve aşınmaya işaret eden diğer sesleri dinlemelidir. Bazı küçük sesler frenlerin temizlenmesi ile ortadan kaldırılabilir, ancak kalıcı, belirgin sesler genellikle parçaların normalin ötesinde aşındığı anlamına gelir.

Diğer aşınma belirtileri arasında fren pedalındaki titreşimler, daha uzun durma mesafeleri veya frene bastığınızda ayağınız daha da aşağıya, zemine yaklaşır. Fren balataları kademeli olarak aşındığından, performanstaki düşüşü fark etmeyebilirsiniz, böylece bir tamircinin deneyimli gözü yardımcı olabilir. Tüm araçlarda, arabanızı her çalıştırışınızda birkaç saniye boyunca yanan bir fren uyarı ışığı bulunur. Sürüş sırasında yanarsa, bu muhtemelen bir sızıntı veya fren ana silindiri ile ilgili bir sorun nedeniyle fren sisteminizin sıvısının düşük olduğu anlamına gelir. Bunun, el veya ayakla çalıştırılan park frenini uyguladığınızda yanan uyarı ışığıyla aynı olmadığını unutmayın.